In the middle of now where... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu In the middle of now where... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu

In the middle of now where...

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 November 2011 | Australië, Sydney

G'day,

Ook nu zittn we in de middle of now where. Heb totaal geen bereik. Door sommige van jullie misschien wel begrepen. We zijn nu een wasje aan het draaien dus mooi ff tijd om eens een verhaaltje weg te typen.

Maar goed dat gaat de vakantie niet verpesten.
Ik wil iedereen nog bedanken voor de lieve berichtjes voor mijn verjaardag. Raar om hier jarig te zijn terwijl het daar nog een andere datum is.

Waar zijn we ondertussen nog geweest.
Melbourne, was een hele leuke stad. Veel te kort geweest. Helaas was het ook koud. De 2de dag zijn we naar Philip Island geweest. Dit was de dag Queen E en rondje in de stad kwam doen en een ziekenhuis kwam openen. Jammer dat we dat nou hebben moeten missen. Voor geen meter dus. De dag die wij hadden was top. Hebben cholade geproefd maar nog belangrijker was de wijn die we geproefd hebben, daar de fles gekocht die we op mijn verjaardag gedronken hebben. Verder zijn we bij de Nobbies geweest. Dan zul je denken beesten. Nee dit zijn stenen in de oceaan. We hebben daar ook naar pinguines gezocht maar niet gevonden. Niet getreurt de pinguin parade kwam nog. Dit is een afgezet stuk strand waar de pinguines thuis komen. Ze komen uit het water en waggelen dan verder naar hun huis. Erg leuk om te zien. Hebben wel af moeten zien voor het zo ver was. Vreselijke wind en kou. Maar het was het zeker waard.

Vanuit Melbourne begonnen we met de auto aan de Great Ocean Road. Spannend auto ophalen en dan links gaan rijden. Eerste stukje bijna iemand van de weg gereden. Viel wel mee hoor! Verder gaat het auto rijden echt helemaal goed.....

De 12 apostels hebben we ook mogen bewonderen. Heel bijzonder die rotsen! Moet alleen zeggen dat ik helemaal vergeten ben om te tellen of het er nog wel 12 waren.... Bij Lord Ard George gingen we lunchen maar op de weg naar het strand kwamen we nog een slang tegen. Iehhhh! Onderweg hebben we ook nog veel koala's gezien. Super om deze in hun eigen natuur te mogen bewonderen. Ons volgende hostel stond in Warrnambool. Lekker luidruchtig want het hele hostel zat vol.

Ons dagje Grampiens werd helaas verpest door het slechte weer wat er voor ons is geweest. Deel van Halls Gap was overstroomd en daarbij ook de wegen die naar de mooie punten in dat gebiet lopen. Daar hebben we de dag op de bank doorgebracht met een boek en natuurlijk een glaasje wijn. Heel goed als wij bezig zijn zelf gekookt.

Mijn verjaardag was leuk apart maar top!! De fles wijn hebben we tijdens het eten open gemaakt en verder opgedronken bij de openhaard.

Opweg naar Robe hebben we bij een wijngaard nog wat lekker wijn gekocht. Het lijkt wel of we niks anders doen dan eten en wijn drinken. Haha... Hier hebben nog een strandwandeling gemaakt. Denk dat ik dit in Nederland wel weer ga missen. Zo je deur uitlopen en lekker langs het strand uitwaaien.

Nu zijn we op Kangaroo Island. Een eiland waarvan je denkt ow dat is zo groot als Texel niks is minder waar. Heel luxe hebben we hier een hotel en dat is aan de andere kant en zo'n 130km.... Verder is er dan ook geen steek te vinden en te doen bij het hotel. Zijn naar het National Park geweest. En een flinke wandeling gemaakt. We rijden een witte Hyundai i30 maar deze is aan het eind van deze dag niet meer zo wit. Er hangt een oranje gloed van stof overheen en om het maar niet te hebben over alle bloedvlekken van vliegen die we aangereden hebben. De garage zal blij met ons zijn als we m morgen weer terug komen brengen in Adeleida.
Hebben gister tijdens het eten allebei voor het eerst oesters op. Moet zeggen best lekker maar je moet ze niet te vaak eten anders is het niet meer bijzonder....

Lieve mensen ik ga het hier bij laten. Denk dat onze was wel bijna klaar zal zijn.
Tot de volgende keer.

Dikke kus

• 02 November 2011 - 06:34

Ilse Moonen:

Ow foto's uploaden op de computer lukt voor geen meter dus helaas....

• 02 November 2011 - 07:27

Fred:

Hey Ilse, Leuk om je verhalen te lezen. Vijf jaar geleden ongeveer dezelfde tocht door Oz gemaakt. Het is een prachtig land en straks kom je door de Outback wat ook heel bijzonder is zeker als je naar Coober Pedy gaat, het ondergrondse stadje. Wens je nog veel plezier in het mooie land! Oh ja ik zou nog wel wat wijn bewaren straks bij de Uluru voor de sunset :)
    groetjes, Fred

• 02 November 2011 - 20:15

Pap En Mam:

ha muis
    Nou dat was me een verslag wel heel bijzonder wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben!
    Moet je die auto niet eerst wassen voor dat je hem terug brengt is wel zo netjes jou drofje is gewassen en gekeurd kan er weer een jaartje tegen ook de winterbanden er weerop mocht het winter worden.
    Hoop dat we binnenkort weer bereik!!!
    nou dit was het weer voor deze keer en tot horens!!!
    liefs en een kus van pap en mam

• 03 November 2011 - 17:59

Kim:

Hey Lief,
    nou een heel verslag deze keer. Maar wel al een hoop gezien. Jullie vermaken je wel lees ik al. Hallo je kunt die auto zo echt niet afleveren hoor, hahaha.
    Geniet er nog van. En ik hoop nog wel wat foto`s hier te zien.
    Liefs XX Kim

• 13 November 2011 - 09:42

Annemiek:

Goh gaaf wat je allemaal mee mag maken. Ben alleen al om de temperatuur hartstikke jaloers laat staan voor alle landschappen , indrukken , natuurgeweld wat je mee maakt. Byzondere momenten zie ik al. De foto's zijn ook onwijs leuk en geven een goed indruk waar je allemaal geweest bent. Top dus! Geniet ervan en heel veel plezier.
    Gros bisou Annemiek