Internet en bereik!!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu Internet en bereik!!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu

Internet en bereik!!!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 November 2011 | Australië, Alice Springs

Hi!!

Wat een gedoe een nieuw stukje plaatsen via een iPhone. En dan kan ik nog een keer opnieuw beginnen, terwijl je daar dan ook geen zin meer in hebt. Heb net gekookt  waar het in Alice Springs eindelijk te warm voor is.

Vandaag is geen leuke dag! Mijn vriendinnetje Rachelle is vandaag op het vliegtuig gestapt naar Sydney morgen vliegt ze terug naar Nederland. Vanmorgen nog wel gezellig samen ontbeten maar om 10uur werd ze door de shuttle bus opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Heb wel al smsje gekregen dat ze goed is aangekomen. Het zal wel ff wennen zijn om nu alles allen te doen en niemand te hebben om het mee te delen. Daarom is het goed om morgen aan een nieuw avontuur te beginnen. Ik ga dan met de trein, the Ghan, naar Darwin te gaan.

We werden voor de tour opgehaald door Shannon. Begin wat chaotisch maar dit heeft ze tijdens de tour meer xan gied gemaakt. Veel laten zien en verteld.
De eerste wandeling die we gemaakt hebben was naar Dutchman stern. Het was 36graden en dan 4,1km klimmen valt tegen. Het uitzicht was  het wel zeker waard! Dank zij onze upgrade hadden Rachelle en ik een kamer voor onszelf en dus ook de douche. De rest moest zoals in elk hostel alles delen. Eigen koelkast die meteen door sommige volgeladen werd met bier... Dag 2 onze ontplofte bedoeling kon blijven liggen, overal lag wel wat. Vanuit Quorn een stukje met de bus voor nog een wandeling. Nu Wilpina pound, het uitzicht was alleen veel minder mooi als de dag ervoor. Op de terug weg bij de bottle shop gestopt voor wat wijn en natuurlijk bier. Volgens de mannen kun je dit niet genoeg hebben zelfs al is het lauw... In de bus staat gezellig de muziek aan ene keer wat harder als anders. Dus er wordt lekker meegezongen!!! Door naar Coober Pedy, de stad van de opalen. Dit was zo'n 590km. Helaas besloot de er na een km of 100 er mee te stoppen. Een of andere slang los geschoten. Wij langs de weg, moesten uit de bis. En het was natuurlijk al heet. Motor moest afkoelen, gelukkig kon een van onze reisgenoten het maken anders hadden we daar nog wel ff gestaan. In Coober Pedy sliepen we dank zij onze upgrade in een hotel in een grot. Fris en donker maar wel lekker als je bedenkt hoe warm het buiten was. 'S avonds pizza gegeten er was zelfs glutenvrije pizza en erg lekker. Volgende dag een bezoek gebracht aan zo'n opaalmijn en voor mezelf een verjaardagscadeau gekocht. Een ring en oorbellen met echt opaal!! Je mag je zelf best verwennen... Zelfs nog wat geprobeerd te zoeken, wat ze noodeling noemen. Niks gevonden... Deze avond sliepen we in Marla niks bijzonders. Mochten als padvinders eten aan een lange tafel met klapstoeltjes. De afwas bezorgde weer voor hoop humor. All the single ladys is ons afwas nummer!!  Hierna kwam toch wel een van de hoogte punten van de reis, sunset bij Uluru. Glaasje champagne erbij, helemaal top... Deze nacht in een echte australian swag geslapen, in de buitenlucht onder de sterren. En koud dat het was. Maar leuk om te ervaren. En nu ging de wekker al heel vroeg om de sunrise bij Uluru te zien. We zagen ook the Olga's. Hierna een wandeling van 10,6km om Uluru zelf gemaakt. Je kon er deze dag door de wind niet op klimmen. Al was ik dit zowieso niet van plan.  Wow en het was heel bijzonder om te lopen. De volgende stop werd Kings Canyon, hier hebben we de rim walk gedaan. langs de klif en garden of Eden lopen. Het meest gave moest nog komen. Een helikoptervlucht over Kings Canyon gemaakt. Dit was echt super!! Heb voorin naast de piloot gezeten. Geen woorden voor.. De Canyon gezien en ook nog wat kamelen. Na de vlucht eindelijk tijd voor een duik in het zwembad. Lekker verkoeld. En weer door, dit keer naar onze laatste stop Alice Springs. Als afsluiter met de groep gegeten en wezen stappen. En toen afscheid genomen. Raar dat je met sommige mensen zo snel een band opbouwt. Er is zelfs al sprake van een reünie. Sommige mensen ga ik in Darwin nog zien.

Ik ga het hier bij laten. Moet m'n tas weer eens gaan pakken zodat alles past en ga nog wat drinken bij de bar!!!

Laters...
xoxo

• 13 November 2011 - 15:12

Maaike:

Hey meis,

Klinkt echt super allemaal wat je gedaan hebt. Echte zulke mooie dingen gezien. En wat gaaf zeg zo'n helikoptervlucht lijkt me ook echt helemaal geweldig. Ga er nog lekker van geniet de komende weken.

Dikke kus,
    Maaike