Van Hanoi naar Ha Long Bay - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu Van Hanoi naar Ha Long Bay - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu

Van Hanoi naar Ha Long Bay

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Oktober 2015 | Vietnam, Xóm Pho

Hallo!!

Zo daar zitten we dan het is 10.45 in de ochtend en van Hanoi zijn we op weg naar Halong Bay.
Maar eerst nog wat over gister. Hanoi een enorme stad waar je best een paar dagen kan door brengen. Wij hadden na aankomst 1,5 dag. Hebben we goed gebruik van gemaakt. Gister een wandeling rond het meer gemaakt met aansluitend een wandeling door het oude gedeelte van de stad aan de hand van de Lonely Planet van Chantal. Was zo'n 3,5 km leuk stuk van de stad gezien met de high lichts van dit deel van de stad tempels, straten met alleen met ijzer bewerking, schoenen, tassen. Als je wilt shoppen hoef je je dus niet te vervelen.
Na de wandeling een hapje gegeten bij een tentje aan het meer. Was prima. In het hotel ff opfrissen want we gaan naar het theater. Maar terug in het hotel was de kamer versierd met een slinger en ballon want Chantal was jarig. In eens ging de bel van onze kamer er stond iemand voor de deur met een taartje voor de jarige job. Echt super leuk dat ze daar aan gedacht hebben. Het theater was een waterpoppen show. Bij werd een show met poppen opgevoerd in het water, de mensen die de poppen laten bewegen staan ook in het water. Er was life muziek typisch Aziatisch. Was leuk om mee gemaakt te hebben...
Na afloop een straat in de gelopen waren veel eettentjes zitten. Hier een plekje uitgezocht en lekker gegeten. Ze zitten hier wel op hele kleine bankjes waar Hollandse billen wel last van krijgen. Na het eten nog een drankje gedaan op de verjaardag van Chantal.

We hebben net halverwege een verplichte stop gemaakt bij een keramiek fabriek. Niet heel boeiend maar prima om even de beentjes te strekken. Want heel groot is het busje niet we zitten soort van hutje mutje.

Het verhaal van Ha Long Bay volgt een andere keer...

Liefs mij

• 07 Oktober 2015 - 15:15

Mam Pap:

Hoi meis
    Heb je net aan de lijn gehad was leuk om je even te spreken en te zien toch makkelijk face time!
    Leuke foto's alleen jammer dat je de taart niet mag eten maar dan moet je als je thuisbent maar iets lekkers bakken!
    Een hele fijne treinreis en we horen wel weer hoe het gegaan is!
    Dit was het dan weer vanuit Den Bosch
    Groetjes en veel liefs van Pap en Mam

• 08 Oktober 2015 - 20:33

Ria Welman:

Leuk te lezen hoe het jullie vergaat. Fijne vakantie verder en geniet van alles. Groetjes aan Chantal.