Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu Exmouth - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Ilse Moonen - WaarBenJij.nu

Exmouth

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 Oktober 2012 | Australië, Exmouth

Hi!!

Het heeft even geduurd maar hier ben ik weer. De 5 daagse trip van Perth naar Exmouth was geslaagd! Heb leuke mensen leren kennen en weer veel moois mogen zien. Het begon met de Pinnacles, deze waren voor m'n gevoel een stuk kleiner dan ik me had voorgesteld. Monkey Mia het voeren van "wilde" dolfijnen ondanks het toeristisch gevoel leuk om een keer meegemaakt te hebben! Snorkelen om Manta Rays te zien, tja juist op de dag da wij daar zijn is er natuurlijk geen een in de buurt. Wel veel mooi koraal en vissen gezien. Coral Bay in de avond een whale watching met de zonsondergang wauw! Ze kwamen zo dicht bij de boot echt heel gaaf. Met Marianne (een echte Australische) een goeie fles witte wijn gedeeld dit met hapjes op de boot was een top avond. En als afsluiter nog een dagje snorkelen in Coral Bay.
Heb afgelopen tijd in Exmouth doorgebracht dit is een heel klein en tot op het saaie af een stadje. Het hoogseizoen hier is al voorbij de temperatuur gaat vanaf nu hier alleen maar oplopen dus eigenlijk wil je dan niet meer hier zijn. Verder was het plan om mijn padi ( duikdiploma) te halen dat is helaas niet gelukt omdat er minimaal te mensen daar aan moeten beginnen en die 2de persoon was er niet BALEN! Maar heb afgelopen dinsdag wel een introductie duik gedaan. Dit was vanaf de navi pier hier in Exmouth. Dit grondgebied was eerst van de Amerikanen er staan torens met "slechte" straling om te communiceren met alle onderzeeërs die op de wereld rondvaren op welke diepte ook. Je snapt dat er dus een hoop poespas bij kwam kijken, zelfs een paspoort controle. Maar na het aantrekken van een wetsuit en de rest van je duik uitrusting sta je daar op de rand van die pier. Nog nooit gedoken spring dan maar eens 3 meter naar beneden, best eng kan ik je vertellen. Dan moet je met je instructeur wat handelingen oefenen zoals je bril vol laten lopen en die leeg blazen. Maar dan duiken naar ongeveer 12meter diep daar kom je een hoop moois tegen. Vissen in allerlei verschillende kleuren, haaien, een groper ( vraag me niet wat de Nederlandse vertaling voor dit beest is want dat weet ik niet!
De tijd hier vliegt voor bij helaas! Ga het voor nu hierbij laten....

Liefs van mij

• 10 Oktober 2012 - 18:46

Pap En Mam:

Hoi Muis
    Even je blog gelezen waren al wel een beetje op de hoogte maar toch leuk om het eens uitgebreid
    te lezen!!!
    Vrijdag weer verder voor een nieuw anvontuur!!!
    Kus Pa en Mam